Informasjon til deg som har søkt dans

Kjære primærsøker!

Først vil vi takke for at du har søkt på MDD Dans på Skeisvang!

Primærsøkere til MDD Dans vil få tilbud om å gjennomføre en ferdighetsprøve mandag 22. april kl 09:00. Vi oppfordrer alle til å melde seg på ferdighetsprøven, slik at vi blir mer kjent og dere får vite mer om danselinjen. Ta kontakt hvis du er primærsøker, og ikke har fått SMS.

Ferdighetsprøven vil foregå i dansesalen i Djervhallen. Vi har to dansesaler der, ferdighetsprøven vil foregå i salen oppe.

Fylket har innført en poengordning for ferdighetsprøvene som innebærer at du kan oppnå 0, 7 eller 15 tilleggspoeng for din prestasjon. Dans og drama kan felles gi ut poeng til maksimalt 15 elever totalt.
Prøven vil bestå av fire relativt korte deler deler:

1.  Oppvarmingsøvelse:
Alle kandidatene lærer en oppvarmingsøvelse av en danselærer og gjør denne sammen.

2. Vis en pliéøvelse i ballett:
Her er en film av en grunnleggende øvelse (Plié) i ballett du skal lære deg og øve inn til ferdighetsprøven. https://youtu.be/2fFeHG_hv0Q

3. Valgfri solo eller duett:
Du skal fremføre en solo eller en duett hvis du kjenner noen av de andre som skal ha ferdighetsprøve. Den skal vare maks ett minutt. Det kan være en dans du har laget selv eller en du har lært av andre. Ta med deg musikken du bruker til soloen på pc eller telefon.

4. Kort samtale:
Her blir vi litt mer kjent og vi spør litt om din motivasjon for å søke danselinjen.

Du vil møte tre danselærere her på skolen. Møt opp presis, og vær innstilt på at det kan bli noe venting.
Det er viktig at du forbereder deg godt før ferdighetsprøven.
Lykke til, og velkommen! Vi gleder oss til å møte deg :)

Har du spørsmål? Send mail til: per.christian.dalmo@skole.rogfk.no