Rektors hilsen

Portrettbilde av rektor Kari Handeland - Klikk for stort bilde

Vi ønsker deg som elev velkommen til skolen vår og gleder oss til å bli kjent med deg.

Skeisvang vgs har i mange år vært blant de aller beste skolene i fylket og landet forøvrig når det gjelder hvor mange som går ut fra skolen med bestått vitnemål. De fire siste årene har vel 95 % av elevene fullført og bestått skoleåret.

Skeisvangs fokus er at du som elev skal utvikle deg både sosialt og faglig i et trygt og godt læringsmiljø, for man lærer og presterer best, når man trives og har det bra. Alle klasser gjennomfører makkerskap, slik at alle elevene blir kjent med noen fra første skoledag. Trivselen viser også igjen i Elevundersøkelsen med høy score på trivsel og motivasjon.

På Skeisvang har vi dyktige og engasjerte lærere som er opptatt av å utfordre og støtte deg for at du skal bli best mulig studieforberedt i løpet av årene på Skeisvang. Læringsstrategier er nyttige redskap for å kunne være en effektiv elev og senere effektiv student.

Vi tilbyr et bredt fagtilbud på studiespesialiserende utdanningsprogram og elevene setter pris på mange og gode valgmuligheter til programfag.
Elevene våre har høye faglige forventninger til seg selv, medelevene og lærerne sine.
I nasjonale konkurranser utmerker våre elever seg med gode plasseringer.
Lærerne våre er faglig dyktige og har tro på at hver enkelt elev kan lykkes på skolen.

Den åpne og lyse aulaen er skolens hjerte og her myldrer det av liv fra tidlig morgen til langt ut på ettermiddagen. Her kan du starte dagen med havregrøt, samarbeide med medelever utover dagen og være del av et pulserende og inkluderende miljø.

Et innholdsrikt bibliotek gir deg mulighet til å synke inn i skolearbeidet alene eller sammen med medelever, eller få gode råd til oppgaver av skolens hyggelige og hjelpsomme skolebibliotekar.

Skolens lokalisering gir unike muligheter til å benytte uteområdene i Idrettsparken, Haraldsvang og Djupadalen. Vi har flotte kroppsøvingssaler, dansesaler og styrketreningsrom. Hvert skoleår gjennomføres fotball- og volleyballturneringer der klassene konkurrerer mot hverandre, og dette er også med og bidrar til et godt sosialt miljø.

Skeisvang vgs er den eneste skolen på Haugalandet som tilbyr  Musikk, dans, drama. Elevene på denne studieretningen viser godt igjen i skolemiljøet og gir hverdager et solid løft med sine huskonserter, forestillinger og uventede påfunn. De bidrar også til å gi mer høytidelige settinger som for eksempel avslutningen for 3. klassene en minneverdig og profesjonell ramme. Med 180 kreative, dansende og spilleglade elever i troppen, blir ingen dager like på Skeisvang!

Elevene er aktive og engasjerte i elevrådsarbeid og i skolens humanitære prosjekt. Vi er opptatt av at elevstemmen skal komme tydelig til uttrykk og det er sammen med elevene vi utvikler oss videre.

Velkommen til Skeisvang!